ΤΟ ΛΟΓΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΜΑΣ ΤΟΝ ΕΧΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ!

Δευτέρα, 23 Φεβρουαρίου 2015

ΤΟ ΛΟΓΟ ΓΙΑ ΤΙΣ ΣΠΟΥΔΕΣ ΜΑΣ ΤΟΝ ΕΧΟΥΜΕ ΕΜΕΙΣ!
Κατά τη διάρκεια της εξεταστικής όλοι είδαμε στο προσωπικό mail, τη πλατφόρμα του ερωτηματολογίου που στάλθηκε από τη διοίκηση της σχολής. Πρόκειται για ένα ερωτηματολόγιο στο οποίο καλούνται να αξιολογήσουν την εκπαιδευτική διαδικασία της σχολής. Με μια πρώτη αλλά αφελή ματιά αυτό φαντάζει ένα δημοκρατικό μέτρο συγκριτικά με το πως διεξαγόταν η αντίστοιχη συζήτηση στο παρελθόν. Οφείλουμε όμως να αναλύσουμε καλύτερα αυτή τη διαδικασία αξιολόγησης:
Πρώτα απ’ όλα πρέπει να δούμε ότι εξ αρχής η διοίκηση τονίζει ότι όποια και αν είναι τα αποτελέσματα των απαντήσεων των φοιτητών, αυτά θα παραμένουν σε ένα επιπέδο συμβουλευτικού χαρακτήρα προς τη σχολή, επομένως δε θα έχει κανένα ρόλο προς τις τελικές αποφάσεις. Συμπέρασμα το οποίο απορρέει από την απαξιωτική στάση των καθηγητών προς τις αποφάσεις των φοιτητικών συλλόγων όλο το προηγούμενο διάστημα (βλέπε κλειστές διαδικασίες τμημάτων-επιτροπών). Επιπλέον, η όποια αξιολόγηση και αν γίνεται αποτελείται από τις προσωπικές μας απόψεις πάνω σε έτοιμες ερωτήσεις με περιορισμένο πλήθος απαντήσεων, που από τη μια ενδέχεται να μην ανταποκρίνονται στις πραγματικές μας απόψεις και προβληματισμούς και από την άλλη με τον τρόπο που γίνονται αποκλείουν την συζήτηση και την αντιπαράθεση των διαφορετικών απόψεων, το διάλογο. Μόνο μέσω δημόσιων και ανοιχτών συζητήσεων και διαδικασιών, όπως οι γενικές συνελεύσεις του συλλόγου, οι προσωπικές απόψεις γίνονται πιο πλήρεις και συγκροτημένες
Τέλος πρέπει να εξετάσουμε το φαινόμενο «πλατφόρμα» τη συγκεκριμένη περίοδο. Πρόκειται για ένα νεωτερισμό απο πλευράς σχολών που προωθεί νέα «ήθη» διοίκησης στις σχολές, στη μετά-Φορτσάκη εποχή, που αποσκοπεί στην απονέκρωση των συλλογικών διαδικασιών και στην αντικατάσταση αυτών από νέους αποστειρωμένους τρόπους λήψης αποφάσεων. Με αυτό το σκεπτικό ως συλλογικότητα που τοποθετεί τον εαυτό της στα αριστερά, δεν μπορούμε αβαντάρουμε και να προωθούμε τέτοιου είδους λογικές και πρακτικές.
Η απονέκρωση του συλλόγου στην οποία αναφερόμαστε, δεν είναι μια φετιχοποιημένη έκφραση που μας αρέσει να χρησιμοποιούμε, αλλά μια διαδικασία της οποίας τα αποτελέσματα τα βιώνουμε όλοι. Σε αυτή τη βάση δεν ειναι τυχαιο , ότι σε σχολή σαν τη δική μας στην οποία δεν πραγματοποιούνται τακτικά γενικές συνελεύσεις έχουν παρατηρηθεί πολλάκις φαινόμενα καθηγητικής αυθαιρεσίας (π.χ η αρνηση αναβολής της εξεταστικής τις ημέρες των εκλογών). Ανάλογο θέμα προέκυψε τις ημέρες της εξεταστικής αφορά το ζήτημα των αντιγραφών. Συγκεκριμένα με ανακοίνωση της η σχολή, έρχεται να σκληρύνει τους όρους εξέτασης με την αυστηρή απαγόρευση χρήσης κινητού τηλεφώνου. Για εμάς, δεν πρέπει για κανένα λόγο να ξεκινήσουμε μια κουβέντα προκειμένου να εξασφαλίσουμε το αδιάβλητο των εξετάσεων και προφανώς να δε θα μπούμε σε λογικές κανιβαλισμού απέναντι σε όποιον συμφοιτητή μας αντιγράφει. Το ζήτημα της αντιγραφής συνδέεται άμεσα με τους όρους σπουδών, οι οποίοι είναι πλήρως εντατικοποιημένοι, βλέποντας ότι σε μια σειρά μαθημάτων παρατηρείται το φαινόμενο μαζικής αποτυχίας των φοιτητών εξαιτίας εκδικητικής στάσης του καθηγητή ή θέματα εξετάσεων αυξημένης δυσκολίας και παράλληλη μείωση της διάρκειας εξέτασης. Αν συμπεριλάβουμε και τις υποχρεωτικές εργασίες κατά τη διάρκεια του εξαμήνου, καταλήγουμε σε ένα περιβάλλουν σπουδών με πολύ δυσοίωνους όρους, επομένως δεν μπορούμε να ποινικοποιούμε έτσι απλά το φαινόμενο «αντιγραφών», χωρίς να βλέπουμε την μεγάλη εικόνα.
Είναι παράλογο από τη μια η διοίκηση με αυτή τη στάση απέναντι στους φοιτητές, από την άλλη η ΔΑΠ η οποία εκμεταλλεύεται αυτή την κατάσταση χρησιμοποιώντας ένα μηχανισμό «αντιγραφών» για πελατειακούς λόγους με τελικό σκοπό να διαλύσει την πολιτική έννοια του συλλόγου, να εγκαθιδρύσει ένα σύστημα ρουσφετιού και εκχυδαισμένου συνδικαλισμού, να είναι αυτοί που μιλάνε για αξιοκρατία και αξιολόγηση. Οι κινήσεις και των δύο σκοπεύουν στη δημιουργία ενός πλήρως εξαρτημένου και πειθαρχημένου φοιτητή που δε θα έχει το χρόνο αλλά ούτε και τη διάθεση να ασχοληθεί με πολιτικά ζητήματα που αφορούν τη σχολή του και τη κοινωνία γενικότερα, κάτι που καταλήγει στην αποδοχή οποιουδήποτε μέτρου εις βάρος μας.
Απέναντι σε όλα αυτά εμείς δηλώνουμε :
  • Κανένας μας δεν είναι εξαρχής ύποπτος αντιγραφής και δε δικαιούται να του αλλάζει ο επιτηρητής θέση.
  • Τα μαζικά κοψίματα δεν είναι αποτυχία των φοιτητών αλλά του καθηγητή. Απαιτούμε κανονικοποίηση σε μαθήματα με ποσοστό αποτυχίας άνω του 50% .

Για την επίτευξη αυτών, ο μόνος δρόμος είναι η επανεκκίνηση των 
συλλογικών διαδικασιών προκειμένου να επιβάλλουμε 
τους δικούς μας ανθρώπινους όρους σπουδών !



Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

 

a

a

ΠΑΛΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ


ATTACK: Πρωτοβουλία ανέργων/επισφαλώς εργαζομένων!

Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών: εργαζόμενοι/άνεργοι μηχανικοί