EΞΕΤΑΣΤΙΚΗ Ή ΙΕΡΑ ΕΞΕΤΑΣΗ?

Σα να μη έφταναν όλα αυτά, δύο εβδομάδες πριν την έναρξη της εξεταστικής, η Επιτροπή Προπτυχιακών Σπουδών της σχολής, αποτελούμενη από τους καθηγητές και εκπροσώπους της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, συνεδρίασε προκειμένου να συζητηθεί η οργάνωση της εξέτασης εαρινών μαθημάτων στη χειμερινή περίοδο, μετά από την πράξη νομοθετικού περιεχομένου από το υπουργείο παιδείας σχετικά με την εξεταστική των επι πτυχίω φοιτητών -τριών. Η Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της κυβέρνησης ουσιαστικά προβλέπει πως όλοι οι επι πτυχίω φοιτητές θα μπορούν να δώσουν διπλή εξεταστική(και χειμερινά και εαρινά) . Η επιτροπή σπουδών αντίθετα χρησιμοποιώντας ισοπεδωτικά παραδείγματα και θεωρώντας πως κάτι τέτοιο «υποβαθμίζει» και «αναστατώνει» τον προγραμματισμό της σχολής (η ίδια επιτροπή που ανακοίνωσε το πρόγραμμα εξετάσεων τελευταία στιγμή) και με την πρόφαση ότι «δεν θα ωφεληθούν οι φοιτητές από αυτό» ( οι ίδιοι άνθρωποι που δεν έχουν φέρει καμία αντίρρηση στον προϋπολογισμό και την ακραία υποχρηματοδότηση της σχολής) αντιπαρατίθεται στην ΠΝΠ. Προτείνουν, λοιπόν, τον περιορισμό των εξεταζόμενων μαθημάτων για τους επί πτυχιω σε 10 και την εφαρμογή ορίου δήλωσης μαθημάτων για ΟΛΟΥΣ τους φοιτητές από το επόμενο εξάμηνο σε 10 μαθήματα.
Αυτή η πρόταση καθιστά την απόκτηση πτυχίου για τους φοιτητές ακόμη πιο δύσκολη και σαφώς παρατείνει το χρόνο σπουδών, γεγονός που επιβεβαιώνεται και από την ήδη επιβαρυμένη καθημερινότητα πολλών φοιτητών στην υπάρχουσα συγκυρία, που είτε μπορεί να εργάζονται είτε να διαμένουν σε άλλη πόλη και να επιβαρύνονται επιπλέον οικονομικά. Για μας αυτή η πρόταση είναι τελείως παράλογη και δεν ωφελεί κανένα φοιτητή αλλά αντίθετα αποσκοπεί στην περαιτέρω εντατικοποίηση των σπουδών μας. Εμείς θεωρούμε πως είναι στο χέρι του κάθε φοιτητή το πως θα προγραμματίσει τις σπουδές του χωρίς να αναγκάζεται να υπακούει σε τέτοιους παραλογισμούς. Παράλληλα, υπό το πρίσμα της κατάστασης και της αυθαίρετης συμπεριφοράς ορισμένων καθηγητών μέσα στο εξάμηνο, εμπεδώνεται και ένα καθεστώς στο οποίο οι φοιτητές-τριες δεν θα έχουν λόγο στις σπουδές τους και την καθημερινότητα τους.
Δεδομένων των συνθηκών είναι αναγκαίο για όλους μας να αντιληφθούμε ότι δεν πρέπει να επιτρέψουμε ΚΑΜΙΑ εφαρμογή ορίου δήλωσης μαθημάτων αλλά και ότι καμία αξιολόγηση των μαθημάτων μέσω ερωτηματολογίων δεν θα είναι προς όφελός μας και προς βελτίωση της διεξαγωγής τους. Είναι απαραίτητο να ενεργοποιηθούν οι συλλογικές διαδικασίες και οι γενικές συνελεύσεις στις οποίες ο φοιτητικός σύλλογος θα θέτει ο ίδιος τα ερωτήματα και θα αποτρέπει κάθε αυθαίρετη απόφαση σαν και αυτή. Γιατί εν τέλει οι φοιτητές γνωρίζουν τι είναι προς το συμφέρον τους και όχι όλοι εκείνοι που υποκριτικά λένε πως ενδιαφέρονται για το «καλό των φοιτητών» ενώ παράλληλα και οι ίδιοι παραδέχονται ότι η κύρια προτεραιότητα τους είναι η εξασφάλιση της χρηματοδότησης τους μέσα από τα ερευνητικά προγράμματα που αναλαμβάνουν. Ούτε και οι όψιμοι “υποστηρικτές” μας της ΔΑΠ-ΝΔΦΚ, που θυμούνται την “διευκόλυνση” των φοιτητών, όποτε μυρίζει πελατεία για το κομματικό μαγαζί τους, ενώ γλύφουν τους καθηγητές και υποστηρίζουν κάθε αναδιαρθρωτική κίνηση ενάντια στα συμφέροντα μας τόσα χρόνια.
Συνοπτικά διεκδικούμε σε αυτήν και σε κάθε εξεταστική τα αυτονόητα, δηλαδή :
- Προβολή γραπτών σε όλα τα μαθήματα
- Να μην επαναληφθούν αυθαίρετες προκλητικές συμπεριφορές από μεριάς καθηγητών
- Κανονικοποίηση βαθμών ώστε τουλάχιστον το 30% των φοιτητών να έχει προβιβάσιμο βαθμό σε περιπτώσεις μαζικών και παράλογων κοψιμάτων
- Διπλή εξεταστική για όλους τους φοιτητές – και τους επι πτυχίω
- Καμία εφαρμογή ορίου δήλωσης μαθημάτων!
Δεν υπάρχουν σχόλια :
Δημοσίευση σχολίου