Και άλλες εξετάσεις; Αναγνώριση των ΚΕΣ; Προεδρικά Διατάγματα με σκοπό την απορρύθμιση του επαγγέλματος; ΟΥΤΕ ΚΟΥΒΕΝΤΑ!

Δευτέρα, 30 Μαρτίου 2009

Η περίοδος που διανύουμε πρέπει να μας κάνει να ανησυχούμε αλλά και να ελπίζουμε για διάφορους λόγους. Από τη μία πλευρά γιατί τώρα φαίνονται μια σειρά αποτελέσματα από τις μάχες που δίνει το φοιτητικό κίνημα , από την άλλη γιατί βλέπουμε την ατζέντα της απαξίωσης των πτυχίων και της εργασιακής μας προοπτικής να επικαιροποιείται ξανά. Αυτά δείχνουν τόσο το πρόσχημα διαλόγου της κυβέρνησης για την παιδεία (είναι τουλάχιστον αστείο ότι αυτός ο διάλογος γίνεται μεταξύ του υπουργού Σπηλιωτόπουλου , μίας βουλευτή της ΝΔ , μίας βουλευτή του ΠΑΣΟΚ και ενός βουλευτή του ΛΑΟΣ) όσο και οι κινήσεις συνολικά της κυβέρνησης και του ΤΕΕ (Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας) για απορρύθμιση των επαγγελματικών δικαιωμάτων των μηχανικών και του εργασιακού μας μέλλοντος.
Μα, τι γίνεται ακριβώς;; Ποια είναι τα σχέδια τους;;

Μετά το συνταγματικό πραξικόπημα του καλοκαιριού για την αναγνώριση των ΚΕΣ ως ιδιωτικά πανεπιστήμια το φως της δημοσιότητας βλέπουν σειρά Προεδρικών Διαταγμάτων που με το πρόσχημα απόδοσης επαγγελματικών δικαιωμάτων στους αποφοίτους ΣΤΕΦ/ΤΕΙ επιχειρούν να ισοπεδώσουν τα πάντα στο τεχνικό επάγγελμα στο επίπεδο των σπουδών του αγγλοσαξονικού μοντέλου<<3>>. Τελευταία εξέλιξη όμως και άκρως ανησυχητική είναι οι πρωτοβουλίες του προέδρου του ΤΕΕ Αλαβάνου (μέλος του ΣΥΝ) που σε αγαστή συνεργασία με την ΠΑΣΚΕ προωθεί πρόταση πακέτο για την (από)-ρύθμιση της πρόσβασης σε επαγγελματικά δικαιώματα όλων των μεταλυκειακών βαθμίδων τεχνικής εκπαίδευσης στα πλαίσια της οδηγίας 36/05 (είναι η οδηγία που μιλάει για αναγνώριση των ΚΕΣ). Η σούπα που περιλαμβάνει ΚΕΣ, ΤΕΙ, αποφοίτους εξωτερικού, νέες ειδικότητες και ΑΕΙ, θα θεωρείται ενιαία και αναζητείται ο φορέας που θα πιστοποιεί ποιος θα δικαιούται να κάνει τι.

Και άλλες εξετάσεις;;

Μέσα σε αυτό το πλαίσιο σχεδιάζονται ήδη από τώρα στο ΤΕΕ για να ισχύσουν από τον Ιούνη του 2009 επαγγελματικές εξετάσεις για τους αποφοίτους των πολυτεχνικών σχολών. Γιατί να μπούμε σε μια διαδικασία σκληρών εξετάσεων, τη στιγμή που έχουμε περάσει ήδη από τις κοπιαστικές εξετάσεις του σχολείου και του πανεπιστημίου; Γιατί να πρέπει να αποδεικνύουμε συνέχεια ότι ξέρουμε τη δουλειά μας μέσα από δια βίου εξετάσεις και πιστοποιήσεις;

Θέλουν να τσακίσουν τις προσδοκίες της σημερινής νεολαίας
Πέραν της πασιφανούς πρόθεσης να γίνει αποδεκτή η οδηγία και να προχωρήσει η υπόθεση των ιδιωτικών πανεπιστημίων, απώτερος σκοπός τους εξακολουθεί να είναι το ακόμα μεγαλύτερο τσάκισμα των προσδοκιών της σημερινής νεολαίας που σπουδάζει σε κάποια βαθμίδα των τεχνικών επαγγελμάτων. Με βάση την πολιτική που προωθείται καθένας τελειώνοντας τις σπουδές του θα πρέπει να εντάσσεται στην εργασία εξατομικευμένος, με όσο το δυνατόν κατακερματισμένα, ατομικά και ειδικευμένα προσόντα και περιορισμένα επαγγελματικά δικαιώματα, όπου ανεξαρτήτως της πληρότητας και του βάθους των γνώσεών του, θα ξεκινά από την ίδια αφετηρία με αποφοίτους άλλων μοντέλων εκπαίδευσης(bachelor,ΚΕΣ...). Δηλαδή χωρίς το αυτονόητο δικαίωμα της πρόσβασης στο επάγγελμα έτσι όπως το γνωρίζαμε μέχρι σήμερα, χωρίς τις απαραίτητες βασικές θεωρητικές και πρακτικές γνώσεις παρά μόνο τεμαχισμένη ειδίκευση και πάνω από όλα χωρίς προσδοκίες ότι το πτυχίο μας έχει κάποια επαγγελματική κατοχύρωση. Θέλουν σε κάθε περίοδο του εργασιακού μας βίου, είτε στη πρώτη εργασιακή μας ένταξη, είτε μετά από κάθε αλλεπάλληλη επιστροφή στα έδρανα, στη λογική της «δια βίου μάθησης», να ελέγχεται για το εάν πληρούμε τους στόχους για τον εργαζόμενο που βάζει η κυρίαρχη πολιτική ελέγχοντας τον κάθε κλάδο, μέσα από εξετάσεις και πιστοποιήσεις που θα διενεργούν επιμελητήρια και οργανισμοί σαν το ΤΕΕ.

Να δείξουμε ΑΠΕΙΘΑΡΧΙΑ στην οδηγία για την αναγνώριση των ΚΕΣ!
Όσο για τις σχεδιαζόμενες εξετάσεις ΚΑΜΙΑ ΣΥΖΗΤΗΣΗ

Βρεθήκαμε μπροστά σε μία ακόμα προσπάθεια για να εφαρμοστούν κομμάτια μιας πολιτικής που έχει ξεκινήσει εδώ και δεκαετίες από τις κυβερνήσεις ΝΔ και ΠΑΣΟΚ και που περιλαμβάνει απόπειρες από την εποχή Σουφλιά (2 κύκλους σπουδών), στην εποχή Αρσένη (τμήματα με εξειδικευμένο περιεχόμενο και ΜΔΕ), στην εποχή Ευθυμίου (δήθεν ανωτατοποίηση ΤΕΙ), στην εποχή Γιαννάκου (άρθρο 16, νόμος πλαίσιο). Τίποτε από όλα αυτά δεν προχώρησε χωρίς αντιστάσεις και είναι ελάχιστες οι πραγματικές επιτυχίες και τομές που μετρούν. Γιατί ο τρόπος που το φοιτητικό κίνημα, αμφισβητώντας σθεναρά τις κεντρικές επιλογές της αναδιάρθρωσης στην εκπαίδευση, έχει δώσει τη μάχη ως τώρα αποδεικνύει ότι με τους αγώνες που δίνουμε μπορούμε να σταματήσουμε τα σχέδιά τους και να κερδίσουμε.

Ο συντονισμός της πανεπιστημιακής κοινότητας αποτελεί ένα ακόμα σημείο έτσι ώστε οι αγώνες μας να είναι ακόμα πιο αποτελεσματικοί. Το πανεκπαιδευτικό μέτωπο να συμβάλλει για άλλη μια φορά στο χορό των κινητοποιήσεων και να ενισχύσει τις αγωνιστικές πρωτοπόρες διαθέσεις του φοιτητικού κινήματος απέναντι στα σχέδια της κυβέρνησης. Σε αυτή τη μάχη που έχουμε να δώσουμε θέλουμε τους πανεπιστημιακούς καθηγητές και το συλλογικό τους όργανο (ΠΟΣΔΕΠ) σύμμαχους και όχι μερίδα καθηγητών να πράττει ως τα golden boys της αναδιάρθρωσης. Σε αυτή την κατεύθυνση και σε συντονισμό με τα σωματεία των μηχανικών,θέλουμε το επόμενο διάστημα να κινηθούμε ενάντια στις κατευθύνσεις του ΤΕΕ. Θα πρέπει τόσο το προεδρείο του ΤΕΕ, με πρωτοστάτη τον κ. Αλαβάνο, όσο και οι υπόλοιποι υποστηρικτές της προώθησης των περαιτέρω ελαστικών εργασιακών σχέσεων στους μηχανικούς, να καταλάβουν ότι...
Θα μας βρουν μπροστά τους!

  • Κανένα εμπόδιο μεταξύ της λήψης του πτυχίου και του επαγγέλματος
  • Καμία αλλαγή στο καθεστώς εξέτασης για λήψη άδειας άσκησης επαγγέλματος του μηχανικού
  • Όλα τα επαγγελματικά δικαιώματα στο πτυχίο-καμιά διάσπαση ή κατηγοριοποίηση τους

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

 

a

a

ΠΑΛΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ


ATTACK: Πρωτοβουλία ανέργων/επισφαλώς εργαζομένων!

Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών: εργαζόμενοι/άνεργοι μηχανικοί