ΟΣΑ ΔΕΝ ΠΕΡΝΑΝΕ ΑΠΟ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΑ… …ΓΙΝΟΝΤΑΙ ΠΡΟΕΔΡΙΚΑ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΑ ή αλλιώς.. Πρότυπος Εσωτερικός Κανονισμός

Τρίτη, 24 Μαρτίου 2009

Η κυβερνητική πολιτική το τελευταίο διάστημα, παρά τα "ροζ σκάνδαλα" ,δεν μπορεί παρά να χαρακτηριστεί παρά ως μια διαρκής επίθεση στα δικαιώματα των εργαζομένων και της νεολαίας ,μια διαρκής προσπάθεια καταλήστευσης του λαϊκού εισοδήματος με τις νέες αντί-ασφαλιστικές ρυθμίσεις. Οι αγώνες του τελευταίου διαστήματος από το σύνολο του κόσμου της εργασίας, μιας και πολλοί κλάδοι βρίσκονται ήδη σε απεργιακές κινητοποιήσεις έχουν διαμορφώσει μια έκρυθμη κατάσταση στην ελληνική κοινωνία ,η οποία σε πείσμα όσων με χυδαίο τρόπο προσπαθούν να δυσφημίσουν τον αγώνα των απεργών έχει αρχίσει να αντιλαμβάνεται τη σκληρότητα των μέτρων της και τον άδικο χαρακτήρα τους
Στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης η κυβέρνηση προσπαθεί να επιβάλλει τις ρυθμίσεις που έχει ψηφίσει τα τελευταία χρόνια και που αφορούν στην αξιολόγηση και το παράρτημα διπλώματος, τον νόμο-Πλαίσιο,την έρευνα και τα μεταπτυχιακά. Βασικός λόγος που όλα αυτά πολύ απέχουν απ' το να αποτελούν μια πραγματικότητα για τα πανεπιστήμια δεν είναι άλλος απ' τη μαζική αντίσταση του φοιτητικού κινήματος απέναντι σε αυτά, μια αντίσταση που τα τελευταία χρόνια έκανε να ξεσπάσουν οι πιο μαζικές κινητοποιήσεις του φοιτητικού κινήματος από τη μεταπολίτευση και μετά, μια συνεχή αντίσταση που δημιουργεί διαρκώς προβλήματα στην κυβερνητική πολιτική
Προκειμένου λοιπόν να επιλύσει αυτά τα προβλήματα η κυβέρνηση κατέθεσε στην Σύνοδο Πρυτάνεων στην Κομοτηνή τον Πρότυπο Εσωτερικό Κανονισμό. Ο κανονισμός αυτός προσδιορίζει το σύνολο των λειτουργιών του πανεπιστημίου, συνοψίζει το πλαίσιο της εφαρμογής των πτυχών της αναδιάρθρωσης στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και περιγράφει την πλήρη μετάλλαξη του πανεπιστημίου όπως το γνωρίζουμε, την πλήρως τεχνοκρατική μεταρρύθμιση του και αποστείρωσή του από οποιαδήποτε κοινωνική και πολιτική του διάσταση.




Tι περιλαμβάνει όμως ο κανονισμός;

Αν και δεν είναι εύκολο να αναφερθεί κανείς στο σύνολο των άρθρων και των διατάξεων που ορίζει ο κανονισμός αυτός χρήσιμο να δούμε ότι ο κανονισμός αυτός δεν αποτελεί απλά την εφαρμογή των νόμων που ψηφίστηκαν το περασμένο διάστημα, ούτε απλώς η προσπάθεια της κυβέρνησης να αφοπλίσει μέσα από θεσμικά μέσα το φοιτητικό κίνημα και ιδιαίτερα τις πιο ριζοσπαστικές πτέρυγες του. Ο κανονισμός αυτός αποτελεί ένα πολυσχιδές και ταυτόχρονα ολοκληρωμένο σχέδιο για την ριζική αλλαγή του προς μια κατεύθυνση όχι απλώς αντιδραστική όπως ένα προηγούμενο διάστημα αλλά και σε ένα πλαίσιο λειτουργίας καθαρά αναχρονιστικό που θυμίζει κάτι από χούντα. Βασικές πτυχές του κανονισμού αυτού είναι:

• Η συγκρότηση της Μο.Δι.Π.(μονάδα διασφάλισης ποιότητας):Όπως είναι μάλλον γνωστό, καθήκον του οργάνου αυτού είναι η εσωτερική αξιολόγηση του εκάστοτε ιδρύματος.Με το μέτρο αυτό επιβάλλεται η κατηγοριοποίηση των ιδρυμάτων σε καλά και κακά και ανοίγει ο δρόμος για την πλήρη εφαρμογή του νομοσχεδίου που δεν περιλαμβάνει άλλα εκτός από την υποβάθμιση των ΑΕΙ, τον μεταξύ τους ανταγωνισμό, την εξατομίκευση του πτυχίου και οδηγεί στη διάσπαση του προπτυχιακού κύκλου σπουδών
• Μέγιστη διάρκεια φοίτησης:Ορίζεται ως μέγιστη διάρκεια φοίτησης το διπλάσιο του ελάχιστου.. Προβλέπεται μάλιστα και για τους φοιτητές που έχουν ήδη ξεκινήσει να σπουδάζουν διορία πέραν της ελάχιστης φοίτησης άλλα 5 έτη προκειμένου να ολοκληρώσουν τις σπουδές τους αλλιώς αυτοδικαίως χάνουν την φοιτητική τους ιδιότητα.
• Διδακτικές μονάδες:Θεσπίζεται ο θεσμός των πιστωτικών μονάδων σύμφωνα με τον οποίο το κάθε μάθημα καθώς και οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα αξιολογείται ότι "συνεισφέρει στην διαδικασία της μάθησης "θα προσδίδει κάποιες πιστωτικές μονάδες στον εκάστοτε φοιτητή. Μετατρέπεται έτσι το πτυχίο μας και η διαδικασία λήψης του σε ένα κυνήγι σκόρπιων μονάδων. Ορίζεται δε και ελάχιστος αριθμός μονάδων για την λήψη πτυχίου και με τον τρόπο αυτό ενισχύεται η εντατικοποίηση του φοιτητικού σώματος ενώ παράλληλα διδακτικές μονάδες θα αποδίδει κάθε άλλη διαδικασία όπως η γνώση ξένων γλωσσών, παρακολούθηση σεμιναρίων και οποιασδήποτε άλλης εκπαιδευτικής διαδικασίας πέρα απ’ το καθεαυτό πρόγραμμα σπουδών ενισχύοντας έτσι την εξατομίκευση του πτυχίου και τη μετατροπή του σε ατομικό φάκελο δεξιοτήτων
• Περιορισμός στη δήλωση μαθημάτων και θέσπιση απαιτούμενων μαθημάτων(αλυσίδες):Θεσπίζεται έτσι ένας μέγιστος αριθμός μαθημάτων που μπορεί να δηλώσει και άρα να εξεταστεί και να περάσει ένας φοιτητής .Άρα πλέον μας απαγορεύεται και να χρωστάμε πολλά μαθήματα. Παράλληλα με τις αλυσίδες μαθημάτων εντατικοποιούνται περισσότερο οι ρυθμοί σπουδών και δυσχεραίνουν οι όροι φοίτησης για όλους, ενώ παράλληλα οξύνεται η καθηγητική αυθαιρεσία
• Συγκρότηση πειθαρχικών συμβουλίων:Συγκροτούνται κάποιες επιτροπές δεοντολογίας με καθήκον να διασφαλίζουν την τήρηση της δεοντολογίας στα πλαίσια που προβλέπει η κείμενη νομοθεσία. Συγκεκριμένα προβλέπεται ένα πλαίσιο "δεοντολογικής" συμπεριφοράς την οποία οφείλουν να υιοθετούν φοιτητές, καθηγητές και το διοικητικό προσωπικό ενός ιδρύματος. Σύμφωνα με το πλαίσιο αυτό επανέρχεται για όλους μας η έννοια της ποινής και του ατομικού μητρώου του φοιτητή. Τι τιμωρείται; Όχι μόνο η μη τήρηση της κείμενης νομοθεσίας(πράγμα εξωφρενικό αφού αν κάποιος χρωστάει λεφτά στο κράτος μπορεί, σύμφωνα με τη λογική αυτή, να απολέσει την φοιτητική του ιδιότητα) αλλά και "η παράβαση των κανόνων συμπεριφοράς που πρέπει να επιδεικνύουν τα μέλη της ακαδημαϊκής κοινότητας ώστε να μην διαταράσσεται η λειτουργία και να μην θίγεται το κύρος του ιδρύματος. Επιπλέον τιμωρείται "η χρήση των χώρων του ιδρύματος για σκοπούς διαφορετικούς από αυτούς για τους οποίους προορίζονται" καθώς και η "παρακώλυση των οργάνων διοίκησης των ΑΕΙ". Ποινικοποιούνται έτσι έννοιες όπως κατάληψη ή παράσταση διαμαρτυρίας μιας και αποτελούν πολλαπλή παραβίαση της επιβαλλόμενης δεοντολογίας, και επισείουν μέχρι και απώλεια της φοιτητικής μας ιδιότητας. Είναι εδώ χαρακτηριστικό ότι πειθαρχικά συμβούλια υπήρχαν στην χούντα και το γεγονός ότι το γεγονός ότι και εκτός πανεπιστημίου οφείλουμε να έχουμε συμπεριφορά που δεν αμαυρώνει το κύρος του ΑΕΙ στο οποίο φοιτούμε τότε μάλλον ο Ε.Στυλιανίδης προσπαθεί να επαναφέρει τον νόμο 4000 περί "τεντιμποϊσμού"
• Διάρκεια εξεταστικών περιόδων /διάρκεια εξεταστικών:Ορίζεται μέγιστη διάρκεια εξεταστικής περιόδου οι 3 εβδομάδες και ελάχιστη διάρκεια εξαμήνου 13 προκειμένου να εκβιαστεί το φοιτητικό κίνημα και πλέον να μην μπορεί να κάνει κινητοποιήσεις και έτσι με ένα θεσμικό τρόπο να δώσει ένα χτύπημα στο φοιτητικό κίνημα το οποίο έχει τα τελευταία χρόνια φέρει τα πάνω κάτω και έχει αποδείξει ότι είναι σε θέση να τα βάλλει με την κυβέρνηση και να νικήσει
• Αλλάζει το καθεστώς λήψης συγγραμμάτων και αρχίζει η εφαρμογή της βιβλιοκάρτας. Με το σύστημα αυτό ο φοιτητής θα λαμβάνει 1 δωρεάν σύγγραμμα, μη καθορισμένο και θα πρέπει να αγοράζει, εφ' όσον το κρίνει απαραίτητο ,και κάποιο ή κάποια άλλα
• Ανταποδοτικές υποτροφίες/ φοιτητικά δάνεια:Σύμφωνα με την διάταξη αυτή οι φοιτητές που θα δουλεύουν part-time σε διάφορες δουλειές μέσα στα πανεπιστήμια όπως φύλαξη κάποιων χώρων κτλ. θα δικαιούνται, εφόσον αποδεδειγμένα έχουν οικονομικό πρόβλημα, να λαμβάνουν κάποια «υποτροφία» προς ανταμοιβή των υπηρεσιών τους. Δηλαδή και θα γλιτώνει το ΑΕΙ από την πρόσληψη κάποιων ανθρώπων και θα δίνει και υποτροφίες "χαρτζιλίκια" σε κάποιους φοιτητές. Με τα φοιτητικά δάνεια παραχωρούνται σε κάποιους οικονομικά αδύναμους φοιτητές δάνεια αντί για κάποια φοιτητική δωρεάν μέριμνα με κάποιους ευμενείς τρόπους αποπληρωμής εισάγοντας έτσι την έννοια της ανταποδοτικής φοίτησης και λειτουργίας των ΑΕΙ πατώντας κιόλας πάνω στις αδυναμίες κάποιων ασθενέστερων οικονομικά συναδέλφων μας.
• Γραμματέας:Θεσπίζεται η θέση σε κάθε ίδρυμα του οικονομικού διευθυντή που στόχο έχει τον εξορθολογισμό των πόρων και των εξόδων του εκάστοτε ιδρύματος.
• Ξεκινά η "καθολική ψηφοφορία" για την εκλογή των διοικητικών αρχών των ΑΕΙ:Με την ρύθμιση αυτή, παρ' όλο που από έξω φαίνεται δημοκρατική και εξισωτική,το υπουργείο στοχεύει στην ενσωμάτωση του φοιτητικού κινήματος καθώς όχι μόνο δεν λύνει το πρόβλημα της ανάπτυξης πελατειακών σχέσεων στα ΑΕΙ, μεταξύ των παρατάξεων και του ενός ή του άλλου καθηγητικού μπλοκ, αλλά με το μέσο αυτό προσπαθείται το φοιτητικό σώμα να αποξενωθεί από τις διαδικασίες του και να αφιερωθεί με ένα στρεβλό τρόπο γύρω από συνδιαχειριστικές αυταπάτες


Εννοείται ότι προκειμένου η κυβέρνηση να διασφαλίσει το ότι αυτά τα οποία προωθεί θα γίνουν πράξη έχει εφεύρει μια πολύ έξυπνη πατέντα που δεν είναι άλλη απ' την θέσπιση των 4-ετών πλάνων λειτουργίας. Με αυτά πλέον η χρηματοδότηση των ΑΕΙ θα σχετίζεται με το κατά πόσον αυτά έχουν προχωρήσει στην εφαρμογή της αναδιάρθρωσης και το κατά πόσον έχουν εναρμονίσει την λειτουργία τους σε σχέση με τις απαιτήσεις του υπουργείου


Οι βασικοί στόχοι που εξυπηρετεί ο κανονισμός αυτός είναι πολλοί και έχουν να κάνουν με την ιδιαίτερη κατάσταση στα ελληνικά πανεπιστήμια καθώς και με την ίδια τη λειτουργία και τη δυναμική συγκρότηση του φοιτητικού κινήματος. Ουσιαστικά ο κανονισμός στοχεύει στη διάλυση του φοιτητικού κινήματος και την προλείανση του εδάφους για την εφαρμογή κάθε είδους πολιτικής αναδιάρθρωσης στα πανεπιστήμια και αλλαγή κάποιων λειτουργιών του. Οι άξονες στους οποίους κινείται η στοχοθεσία του υπουργείου είναι οι εξής:

• Την ενίσχυση της ανταποδοτικής λειτουργίας των ΑΕΙ με επιχειρηματικά-ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια
• Την εντατικοποίηση του ρυθμού σπουδών
• Την πειθάρχηση του φοιτητικού σώματος
• Την ένταση των ταξικών φραγμών στην εκπαίδευση


Η απάντηση θα δοθεί στους δρόμους...
Την τύχη του νέου αυτού κανονισμού θα την κρίνουμε εμείς με τους αγώνες μας, μέσα από ανυποχώρητους αγώνες το επόμενο διάστημα στο δρόμο της ανατροπής και της ρήξης.. Στο πλευρό των εργαζομένων που αγωνίζονται ενάντια στις νέες αντιασφαλιστικές μεταρρυθμίσεις φοιτητικό κίνημα μπορεί και πρέπει να βρεθεί και να ανατρέψει την επίθεση που η κυβέρνηση προωθεί απέναντι σε εμάς και τα δικαιώματά μας

Τέρμα πια στις εκτονώσεις...
..εμπρός για καταλήψεις και διαδηλώσεις

Δεν υπάρχουν σχόλια :

Δημοσίευση σχολίου

 

a

a

ΠΑΛΙΕΣ ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ


ATTACK: Πρωτοβουλία ανέργων/επισφαλώς εργαζομένων!

Σωματείο Μισθωτών Τεχνικών: εργαζόμενοι/άνεργοι μηχανικοί